۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
تاریخ ایجاد: ۱۳۹۹ جمعه ۱۴ شهريور   تاریخ بروزرسانی: ۱۳۹۹ جمعه ۱۴ شهريور    تعداد بازدید : 5930

 

ورود دانشگاه علوم پزشکی کرمان به رتبه‌بندی تایمز 2021 دانشگاه‌های برتر جهان برای نخستین بار

 

 

مدیر اطلاع‌رسانی پزشکی و منابع علمی دانشگاه از حضور دانشگاه علوم پزشکی کرمان در رتبه‌بندی معتبر و مشهور جهانی آموزش عالی تایمز در سال 2021 برای نخستین بار خبر داد.

به گفته دکتر علی سادات‌موسوی پایگاه رتبه‌بندی تایمز یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی است که دانشگاه‌های برتر دنیا را هر ساله در رتبه‌بندی‌های مختلف جهانی، منطقه‌ای، حوزه‌ای و ... مورد ارزیابی قرار می‌دهد. این رتبه‌بندی از 13 شاخص به شرح جدول زیر در قالب 5 معیار کلی آموزش با وزن 30 درصد، پژوهش با وزن 30 درصد، استنادات با وزن 30 درصد، وجهه بین‌المللی با وزن 7/5 درصد و ارتباط با صنعت با وزن 2/5 درصد بهره گرفته است.

 

 

 

در رتبه‌بندی تایمز ۲۰۲۱، دانشگاه‌های علوم پزشکی کردستان، محقق اردبیلی، علوم پزشکی کرمان، اراک، حکیم سبزواری، لرستان، رازی کرمانشاه، تربیت‌معلم شهید رجائی و سیستان و بلوچستان که در سال گذشته در این رتبه‌بندی حضور نداشته‌اند، حضور یافته و دانشگاه‌های زنجان و بین‌المللی امام خمینی که سال گذشته در این رتبه‌بندی حضورداشته‌اند، امسال نتوانسته‌اند حضورداشته باشند.

در سال ۲۰۲۱ تعداد ۴۷ دانشگاه از ایران در جمع 1527 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است که دانشگاه علوم پزشکی کرمان به شایستگی رتبه 1000-801 جهانی، رتبه بیستم دانشگاه‌های کشور و رتبه هشتم دانشگاه‌های تابعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را کسب کرده است.